Ekspozytory są doskonałym narzędziem organizacji bufetu. Pełnią zarówno funkcję ekspozycyjną, a więc reklamową, jak i ułatwiają pracę oraz wybór dania klientowi. Budują pozytywny image lokalu, pokazując, że jest otwarty na ludzi, a wybierane produkty są świeże i dobrej jakości. Poznaj dokładniej zalety zakupu ekspozytora i sprawdź, co może zrobić dla Twojego lokalu.

Idealna organizacja potraw dzięki ekspozytorom bufetowym

Ekspozytory bufetowe pozwalają przede wszystkim na zaprezentowanie dań czy dodatków w bardzo uporządkowany sposób. Niezależnie od tego, czy wybierzemy ekspozytor pionowy (produkty ułożymy w nim poziomami), czy poziomy (produkty ułożymy obok siebie), z całą pewnością zaoszczędzimy sporo miejsca w bufetowej części lokalu.

Ułożymy na nim masło, cukier, sosy, misy z sałatkami, kawę, herbatę, pojemniki z daniami na gorąco; wszystko to, co bez ekspozytora stałoby na osobnych talerzach/misach na blatach. Organizując bufet na stołach, potrzebujemy dużej przestrzeni, która szybko ulega dezorganizacji przez głodnych klientów; w przypadku ekspozytorów wszystko ma z góry określone miejsce.

Iguana małe AGD

Ekspozytory bufetowe to reklama sama w sobie

Ekspozytory do kanapek czy pojemnikowe, w których umieścimy gotowe dania, zaprezentują nasze menu zdecydowanie skuteczniej niż wypisane nazwy dań. Klient już na wejściu będzie widział, co możemy dla niego zrobić, a zapachy potraw z całą pewnością pomogą w wyborze.

To także doskonała forma reklamowania nowych dań czy dodatków. Najnowsza tortilla albo „specjał dnia” estetycznie zaprezentowanie na ladzie przyciągną uwagę, kusząc już na samym wstępie. Efekt prezentowania dań na stojaku bufetowym jest taki sam, jak ekspozytorów naladowych w sklepach; klient zyskuje łatwiejszy dostęp do produktu, a więc jego zainteresowanie nim wzrasta.

Łatwiejsze wydawanie fast foodów dzięki ekspozytorom bufetowym

Stojaki ekspozycyjne z pewnością pomogą usprawnić pracę w branży fast foodowej. Dania są z reguły wydawane zza lady, bezpośrednio przez osobę przygotowującą potrawę. Jeśli klient zamówi cztery hot-dogi, zdecydowanie łatwiej będzie ustawić je na dedykowanym stojaku, niż podawać do ręki; taka forma wyda się klientowi również bardziej higieniczna.

Ekspozytory w takich lokalach sprawiają także, że nie musimy oczekiwać, aż konsument podejdzie do lady po odbiór zamówienia. Wystarczy, że poinformujemy o jego przygotowaniu i położymy danie na stojaku, byśmy mogli zająć się przygotowaniem kolejnej potrawy. Przy okazji ustawimy obok dodatkowe sosy, sztućce, przyprawy czy chusteczki, którymi klient obsłuży się samodzielnie.

Ekspozytory bufetowe zdecydowanie są niezbędnym wyposażeniem każdego lokalu, zarówno samoobsługowego, fast-foodowego, jak i klasycznych restauracji. Idealna ekspozycja przygotowywanych dań wpływa pozytywnie na poziom sprzedaży i ułatwia codzienną pracę, co doceni każdy pracownik branży gastronomicznej.

Przeczytaj również:

Piekarniki elektryczne SMEG - nowoczesne czy retro?

Ekspres Jura vs. ekspres Smeg. Porównanie modeli

O czym pamiętać dostosowując lokal pod gastronomię?

Udostępnij ten wpis